söndag 19 juli 2009

En egyptier i stan...

Bus, bus, bus :)

De klickade direkt!



Jag o gubbarna spelade på Ekhöjden med publikrekord för säsongen :)

Mamma o moster Monica har ett flertal gånger besökt Egypten och därmed lärt känna en del människor där. Bland annat en kille vid namn Kamal som just nu besöker Sverige och under ett par dagar bor han hos mamma o pappa. Så nu är tanken att beta av turistmål på löpande band :)
Igår kväll fick han följa med när jag spelade med "gubbarna" i Club 62 på Ekhöjden och idag har han, jag, mamma, Monica o Wiggo besökt Östergårds Loppis i Moheda. Oj oj oj vad mycket folk det var så det var mest trångt o bökigt för att komma fram o kunna kika på alla möbler o prylar. Man hade nog kunnat vara där betydligt längre än vad vi var men det får nog bli ett besök vid annat tillfälle då det förhoppningsvis inte är lika "knökafullt" med folk. Jag fick dock med mig ett par gamla dagstidningar från 1933 och 1944 som jag har lite inredningsideér för, återkommer senare med resultatet :)
Ikväll har vi alla i familjen Förster o Berglund ätit middag tillsammans här på Gärdet och Kamal verkar trivas alldeles utmärkt. Han är supertrevlig och bara älskar Wiggo (kärleken verkar dessutom vara ömsesidig) :)

Inga kommentarer: