torsdag 2 april 2009

Stockholm i mitt hjärta...


Jag älskar Stockholm!

Shoppingfynden; vita stövlar till mig o snickarbyxor till Wiggo

Jag är nog egentligen född stockholmare men kidnappades nog i tidig ålder och uppfostrades till smålänning. Jag bara älskar Stockholm! Jag var hos Sofia & Johan i helgen och hälsade på och vi hade en supermysig helg, tack för allt! Det hanns med både hemmakväll framför Let's Dancefinalen, shopping, hälsa på hos Markus & Anna och stand-upshow på Göta Lejon.
När det gäller shoppingen så köpte jag en tröja till mig själv på H&M (och nej, jag hade inte lika gärna kunnat köpa den här hemma för den finns inte i brunt i Växjö), superfina hängslebyxor a'la Emil i Lönneberga till Wiggo, ett par vita stövlar till mig och lite annat smått o gott :)
På lördagskvällen gick vi först hem till Markus & Anna och drack lite vin för att sedan bege oss ner till söder och åt där middag på Bistro Bar (i endast skenet av stearinljus med anledning av Earth Hour). Därefter gick Sofia, Johan o jag på Raw - en stand-upshow på Göta Lejon. Komikerna som uppträdde var Jacob Öqvist som är riktigt rolig, en canadensare vid namn Phil Nicol som är helt galen. Han spelar massa sjukt roliga låtar på sin gitarr och är bara helt enkelt...galen! Dessutom medverkade Petra Mede, men hon var riktigt riktigt usel!!! Det var typ ingen i hela publiken som skrattade, helt värdelös stand-up!
Summa summarum så hade jag en superbra helg och längtar redan till nästa Stockholmsresa, när nu det blir... :)

Inga kommentarer: