tisdag 28 april 2009

Upptäcktsfärd!

I lördags hade UBO/ÄMK konsert tillsammans med Målerås MK i glashyttan i Målerås, pappa jag o Wiggo var och lyssnade. Wiggo fick inviga sina nyinköpta hörselskydd och det gick galant!
I söndags spenderades hela dagen i trädgården och jag gick på upptäcktsfärd, på vår egen tomt! Över garaget finns ett loft och bakom garaget ligger tre bodar och förra ägaren har lämnat en massa olika prylar, bla: studsmatta, järngrindar, två skottkärror, en hel uppsjö av trädgårdsredskap, två sparkar, två kanoter, sandlådeleksaker, solstolar m.m m.m Det är jätteroligt att botanisera bland alla saker. Har t ex. hittat en stor kopparkittel som jag ska plantera blommor i. Har även till min stora förtjusning hittat såna som jag länge velat ha; gamla sockerlådor i trä! Ska plasta in insidan och sen även pytsa ner lite tjusiga blomster i dessa. Det känns bra att låta gamla prylar få nytt liv! :)

Inga kommentarer: