tisdag 5 maj 2009

Jag blir så irriterad...

...på vårt kära Skatteverk! De skryter vitt o brett om att det är sååå smidigt att deklarera via nätet. Detta kan jag inte instämma i! Då jag har enskild firma registrerad så måste jag ju givetvis deklarera för denna, tack o lov att svärfar är revisor! Annars hade jag aldrig vetat hur jag skulle fylla i. Vissa bitar kunde jag klura ut på egen hand med hjälp av lite logiskt tänkande och sunt förnuft men vissa bitar var rena grekiskan för mig men nu är den inskickad iaf och i den preliminära skatteuträkningen så kommer jag få tillbaka några små söta tusenlappar, hurra!
Får dock inte mina skattepengar förrän i december pga f-skattsedeln så även om det kan vara roligt att få lite extrapengar lagom till semestern så får jag se fram emot ett välkommet tillskott i kassan när julklapparna ska inhandlas :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju lovande att du får pengarna lagom till julklappshandel...det bådar ju gott =)
/Syster-yster som vill ha många o hårda paket!!!!

Min värld... sa...

Kan faktiskt avslöja att jag redan tänkt ut en perfekt julklapp till min kära syster, så det så! Nu blev du allt bra nyfiken, va? :)