söndag 24 maj 2009

Natur & Kultur

Den fina G226'an som efter varsam renovering numera är en riktig pärla!

I gamla bussar finns det inga säkerhetsbälten, då får man använda spännband istället :)

I helgen är det "Natur & Kulturutflykt" i hela kommunen, tanken med detta är att visa upp en levande landsbygd. Massa olika aktörer får chansen att visa upp sin verksamhet, bra initiativ tycker jag!
Vi var ett gäng på cirka 20 glada personer som under dagen skumpade runt i vår kära G226'a och besökte diverse utflyktsmål. Vi började med våffelfika i Mösjöhults Bygdegård, därefter styrdes kosan mot Uranäs Blomsterverskstad. Oj, vad mycket folk det var där! Jag handlade lite örtkryddor och några andra små fina saker men ska absolut åka tillbaka någon annan dag när man mera i lugn och ro gå runt och kika på alla "vill ha"-saker! Sedan bar det av mot Nylunds gamla skola där Fröseke Möbel sålde ut fina möbler, dock hade det varit ca 400 pers där på förmiddagen innan oss så vi missade nog de riktiga läckerbitarna! Lunch intogs sen i Älghults Hembygdspark och dagens sista utflyktsmål var en smyckesstudio utanför Lenhovda. Dagen avslutades med grillfest hos E & B-M. Wiggo som för övrigt för första gången i sitt liv åkte buss skötte sig med bravur hela dagen! Ett späckat dagsschema men ack så mysigt i glada vänners lag! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

En mycket trevlig dag tycker jag!
Färdknäpparna duggade tätt ett tag....vilket jag känner av dag! Men det gick rätt bra att sjunga ändå tycker jag ;-)
KRAM J