måndag 13 september 2010

Sköna lördag

I lördags var sonen o jag singlar för en dag då maken roade sig på svensexa. Både W o jag kände att en utflykt vore på sin plats efter alla sjukdagar inomhus. Sagt och gjort, vi köpte med oss färska frukostfrallor som det mumsades på hos min älskade pappa (som för övrigt också är gräsänka då mammsen njuter av sol o värme på sydligare breddgrader). Sen gav vi tre oss ut på en riktig runda. Det började med Klockaregårdens handelsträdgård i Öhr, lunch på Systrarna Skogströms, sightseeing i Moheda och därefter vidare mot finfina Ringagården i Tolg. En snabb kik i den charmiga lanthandeln på samma ort hanns också med. Sista stoppet innan hemkomst blev hos Vanjas loppis i Nottebäck. Väl hemma hos pappa igen blev det skogspromenad med vovvarna och därefter slappade vi alla tre i soffan och njöt av mumsig thaimat från Kao Suay. En riktig heldag med lite fynd här o var och trevliga samtal!


Tack pappa för en mysig dag i höstsolen!




Från Klockaregårdens handelsträdgård fick en fin liten rosenbuske följa med mig hem. Jag har aldrig haft något rosenblommande i min ägo och har därför ingen aning om hur den ska skötas men den snälla tjejen i butiken gav mig en gnutta självförtroende så det här ska nog gå bra. Ikväll fick den alldeles egen grop grävd till sig under rönnbärsträdet där jag hoppas den kommer trivas :)


Resterande skörd av lördagens fynd kommer i senare inlägg, sicken cliffhanger va? :)

Inga kommentarer: