söndag 10 oktober 2010

Nu är hösten här...



... det har den väl iofs varit ett tag men häromdagen tog jag tag i att höstpynta på verandan. Denna har ju stått under renovering ett par veckor då hela räcket o pelarna har bytts ut och väggen, taket och dörren fått sig en omgång av den vita målarpenseln. Vi är helnöjda och vårens projekt kommer bli att fixa till ett balkongräcke. Det enda som kvarstår att göra i höst (vilket jag hoppas hinns med) är att göra ett nytt trappräcke, idag är det endast metallrör som ledstänger vilket jag inte alls tycker harmonierar ihop med huset.
Ja just det ja, en ny takarmatur behöver också inhandlas men jag har spanat och spanat men inte hittat någon som fallit mig/oss i smaken... inte än i alla fall!


Min stormlyktssamling har växt under sommaren och favoriten är nog denna rostiga skönhet!När jag fyllde trälådan från källaren med ved och ansåg mig ha skapat ett väldigt dekorativt alster verkade maken först inte dela riktigt samma uppfattning...












Betongbladet och porslinsägget har fått sällskap av lite härliga lönnlöv, gratis pynt när det är som finast! :)

Klassisk perenn ljung i "en gammal bytta" från vedboden!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så himla piffig o gör det så fint! Vill oxå men får aldrig till det så fint som du!!!
Tack för en mysig kväll med er alla 3!
KRAM

Min värld... sa...

Åh, tack snälla systeryster!
Och tack själva för en mysig kväll (även om jag i natt drömde om både trumf o dess motsats, snacka om förvirrat. Ha ha ha)
Kram