onsdag 6 oktober 2010

Utmaning


Häromveckan fick jag förfrågan att komma med i en vokalgrupp i Växjö; Gospel on cue. Fantastiskt roligt även om jag känner mig ödmjuk inför uppgiften. De verkar ha en, som man fint brukar säga i idrottsammanhang, högsta lägstanivå och arbetar otroligt effektivt under övningstillfällena. På mailen för ett tag sen damp det ner cirka noter på 15 låtar som ingår i deras repertoar varav jag kunde två sedan tidigare så nu är att repa stämmor som gäller för glatta livet så man "kommer ikapp" de andra medlemmarna! Som en liten bonus är det riktigt kul att det i gruppen ingår dels en till mig före detta gymnasielärare från musikprogrammet samt min sångpedagog som jag också hade under gymnasietiden. Skoj att återuppta kontakten med dessa härliga människor!

Inga kommentarer: