tisdag 9 december 2008

Hopplöst fall ...

... ja, så känns det i alla fall. Varför lär jag mig aldrig att säga nej eller åtminstone förbereda mig på vad som händer i december varje år? När en del icke-musiker tycker veckorna innan jul är till för att varva ner och förbereda julen så inser jag att mitt decemberliv är raka motsatsen. Har idag repat inför Sapa-spelningarna nästa vecka. Imorgon o på torsdag är det rep inför körkonserten. Nästa vecka är det Sapa-rep på måndag igen och tisdag, onsdag och torsdag blir det turer fram o tillbaka till Vetlanda för då spelar vi på tre av Sapa's julbord!
På fredag den 19'e är det genrep i Nottebäcks Kyrka och den 20'e är det dags för årets körhändelse, konsert i kyrkan med Enghults Manskör o Gospelkören Joy. När ska jag hinna handla julklappar, flyttpacka, mysa med Wiggo eller bara... andas? Egentligen ska jag inte klaga, musiken är ju något jag brinner för och när allt kommer omkring så är julmusik bland det mysigaste som finns, eller hur?

2 kommentarer:

JennY sa...

Inte utan att man blir lite orolig för sin lilla syster när man läser allt du ska göra o fixa o medverka i!!!
Tänk på dig själv nån gång och din man... och Wiggo!
Du vet att moster ställer alltid upp o passar sin lille Wiggo-plutt om det behövs! I mitt liv är det ju lite lugnare nu när jag hoppat kören!!!
Ta hand om dig!!!!
KRAM KRAM
JennY

Ps. Jag har oxå startat en blogg men ej skrivit något i den än...återkommer!!! Ds

Johanna sa...

Uch jag blir anfådd bara jag läser det ;-)! Men som sagt, om det är musiken du brinner för och den liksom ger dig "näring" och energi, så är det ok! Känner du i magen att du får lite ont och det känns jobbigt så tar det energi från dig istället! Jag har sorterat friskt och faktiskt plockat bort sånt som jag anser är energitjuvar på mig! Och det känns jättebra! Men vet du, man kan ju se det som en kompensation också. Den tid du kunde lagt på julpynt och julstädning kan du ju lägga på musiken nu med gott samvete, eftersom ni ska flytta och inte behöver varken pynta eller städa i ngn stor utsträckning! Då går det ju jämt upp :-)
Sköt om dig!
Kram!l