torsdag 4 augusti 2011

Ett lyckat jubileum

När många andra i början av juli njöt av ledighet begav jag mig till jobbet varje dag, stundtals med viss önskan om att också få vara ledig. Men nu, ja nu är det min tur! En och en halv semestervecka har avverkats och jag skrattar högt inombords när jag inser att det är dryga två veckor kvar! Första veckan ägnades totalt åt att fira Olsmässans 100-årsjubileum. Vilken folkfest det var här i samhället, wow! Det myllrade av folk på gatorna och kvällarna avnjöts utomhus på serveringarna i glada vänners lag. Lokalpatriotismen var ständigt påtaglig, alla verkade sträva efter att ha så roligt som möjligt och sprida glädje omkring sig. Visst förekom det att någon fått lite väl mycket innanför västen men överlag så var folk bara glada och trevliga!




 Under invigningskvällen var det tornerspel med professionella riddare.
Olika företag hade fått köpa "in sig" på varsin riddare och självklart vann vår.
Riddare Bockskägg :)


Danny spelade i lördags kväll till mångas förtjusning.

Inga kommentarer: