onsdag 24 augusti 2011

Lekstugan

Under försommaren ville jag att Wiggo skulle få en lekstuga och efter lite marknadsundersökningar fann jag ingen att köpa som passade (iaf inte till det priset jag tänkte mig) och att bygga en från scratch kändes smått övermäktigt när vi redan hade tusen andra projekt inplanerade. Dock kom jag på att vi hade en liten redskapsbod som inte användes och som då istället skulle kunna agera lekstuga. Sagt och gjort, den vita färgburken åkte fram och det rollades och rollades. Efter avklarad målning snickrades köksbänk/spis/diskho ihop och monterades och även ett litet bord kom på plats efter att filtmattan placerats på det tidigare så tråkiga betonggolvet. Lite textilier och lite köksleksaker senare så vips, färdigt! Wiggo är stormförtjust och trivs i rollen som kioskinnehavare och säljer gärna både frukt och muffins till gästerna. Han är till och med så gentlemannamässig så de gäster som inga pengar har, ja de får låna av honom ur kassaskrinet. :)

Före

 



Efter








(med knapphändigt ljus lyckades det för stunden inte presteras några kort med bättre skärpa, tyvärr!)

1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan,
Vilket fantastisk lekstuga ni har.

Jag jobbar för ett byggforum där man kan visa upp sina projekt, få feedback och sprida inspiration. Det skulle vara roligt om ni vill visa upp hur ni gjorde. Vill du starta igång så maila mig på vendelabyggla@gmail.com
/Vendela