måndag 9 mars 2009

Kultur för hela slanten...

...är vad helgens aktiviteter handlat om. I fredags hade vi körfest här hemma, 17 stycken var vi och stämningen var på topp. Supermysigt att mumsa på den exotiska plankan o bara sitta och prata. Ungefär halva styrkan begav sig hemåt framåt 10-tiden, därefter packade C upp sitt medhavda Singstar. Oj, vad kul vi hade!! När Fredrik o Wiggo, som hade flytt fältet för kvällen, kom hem från Ekenäs vid ca 23.30 så var schlagersjungandet i full gång. Det gick sådär att söva Wiggo på övervåningen tyckte Fredrik... :)
I lördags var vi hos ett par kompisar i Vetlanda, vi var fyra par som åt god middag och därefter spanande in melodifestivalen. Att Sara Dawn Finer fick vidare tyckte jag var super men Caroline Af Ugglas... när ska hon skaffa sig en egen stil o sluta plagiera Janis Joplin???
(Om Sofie läser detta; hoppas verkligen INTE du röstade på henne denna gången oxå!!!) :)
Igår var det bara en lugn dag som avslutades med att svärmor o jag gick på bio: "Män som hatar kvinnor", oj oj vad ruskigt bra den var. Kan varmt rekommenderas!! Dessutom hanns det ju även med en Beck-film på 4'an igår kväll, så det blev inte mycket nytta gjort denna helgen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Frid!
1000 tack för ditt initiativ till körträffen hos dej.
Det var en hellyckad å god kväll. Iallafall så länge jag var med. Att jag åkte hem berodde INTE på att vinet susade runt i huvudet, utan av helt andra, personliga, skäl. Jag har förstått att ni som blev kvar hade fantastiskt "kuligt" Toppen,toppen med såååå god sammanhållning i kören.Det bådar gott för vidare träffar. Eller hur? alla körmedlemmar. Ni som tyvärr, av olika anledningar, inte kunde medverka, jag hoppas verkligen att ni kan var med vid nästkommande fest. För visst blir det väl fler fester???!!! Tack till Er alla som var med å gjorde denna kväll så hellyckad för oss alla. På återseende vid körstarten. Kram från Kerstin

Anonym sa...

Jag vet att du heter Frida å inget annat. Slant på tangenterna, som jag försöker hantera med rätt fingeersättning. Kerstin