torsdag 5 mars 2009

Varför...

Laddade till tänderna för kvällens höjdpunkt; Thorleifs! Givetvis med hemmagjorda "supporterdekaler" :)

Efter att dansbandsgrabbarna inte gått vidare fick vi dränka våra sorger med Likör 43 och varm blåbärssoppa toppat med grädde,
det gör susen :)
... hade inte svenska folket mer vett i skallarna i lördags? Hur tänkte de när inte Thorleifs fick gå vidare??? Skandal! (Okej, jag kanske är lite partisk, uppvuxen bredvid Thorleifsbussen som man är...)
Vi hade lite melodifestivalfest här hemma, syster Jenny + make och svåger Macke deltog i festligheterna. Det röstades för glatta livet på bidrag nr 5, jag som för övrigt aldrig röstar i olika program tyckte att om det är någon gång jag ska skänka några kronor till Svt så var det väl nu, för att lotsa Thorleifsgrabbarna till Moskva men inte hjälpte det...
Vi hade dock väldigt trevligt ändå, det hann intas både den och den andra sortens flytande föda så kvällen blev lite småsuddig men grymt rolig. Kvällen avslutades med en runda av spelet "Hur fan visste du det?" - ett spel som avslöjar både det ena och det andra (med lite kulörta drinkar i kroppen blir det ännu roligare då alla ofta är lite mer frispråkiga så att säga) :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Thorlefsfans!
Jag röstade åxå åtskilliga ggr. på dessa grabbar. Satt i Tv-soffan med ett dukat bord som verkligen påminde om nobelfest (om jag bortser fr. menyn). Vit duk, höga ljusstakar, räkor å vin. Iklädd min Egypiska högtidsklänning. Så nog var jag lika fin som Wiggo i sin Thorleifskepa.
Hurra för Thorleifs Dom gjorde verkligen bra ifrån sej. Kerstin