onsdag 6 januari 2010

Nu är det bara att bänka sig...

Senaste loppisfyndet är denna lilla bänk som fått sig en uppfräschning. Vid köpet var den i obehandlad furu och sitsen var klädd i ett rött broderat tyg. Hela bänken skrek fjällstuga men efter en omgång med den vita färgen och ett linnetyg så är den som ny. På bänken ser ni en av mina julklappar jag fick, boken "Inred och dekorera ljust och lantligt". Den är väldigt inspirerande, så för att verkligen kunna ta in allt läser jag bara ett par sidor i taget. På så vis blir boken som en karamell som jag kan gå runt och suga på riktigt länge :)




Nu bär jag runt bänken och provar var den passar bäst men det lutar åt att det får bli en liten ommöblering i hallen nere och sen får den nog husera där och tjänstgöra som sittplats när man ska snöra på sig skorna.




På tal om skor, nu skulle man nog behöva sig ett par snöskor när man ger sig ut. Jisses vad mycket snö det är och det bara fortsätter trilla ner, var ska detta sluta?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Å vad fin bänken blev!!!!! Boken har jag också och bläddrar i den varje kväll innan jag släcker lyset! Hoppas det gått bra med inskolningen!

Min värld... sa...

Tack så mycket, ja jag är himla nöjd med resultatet!
Inskolningen börjar vi med på måndag, men det ska nog gå bra :) Hur går det för Elis?
Kram