lördag 2 januari 2010

Sparsamt

Innan jul hann jag inte visa hur jag pyntat här hemma, och det finns egentligen inte så mycket att visa för man kan sammanfatta pyntningen med ordet sparsamt. Det var inte många saker som fick komma upp från jullådorna i år men jag är jättenöjd ändå, vi har lite fina kulor upphängda i ett par fönster och endast en handfull tomtar utplacerade.


Runt gardinstängerna i matsalen har jag även virat vita ljusslingor som ger en riktig mysbelysning.

När vi firade "lillejul" här hemma gjorde jag ett arrangemang med gran- och blåbärsris, kanelstänger och kanderade fuskäpplen i, vad jag tror är, en gammal verktygslåda av något slag.

Lådan hittade jag nere i källaren på en av mina "sakletarrundor". Som jag nog berättat förut så lämnade tidigare husägaren väldigt mycket saker som för många kanske är skräp men för mig en liten guldgruva. Det finns massa olika prylar i diverse skrymslen o vrår som bara väntar på att få plockas fram och användas. Nog för att jag kanske inte kommer bruka dem till vad de en gång är tänkta till men vad gör väl det? :)

Inga kommentarer: