onsdag 11 februari 2009

Mitt nya projekt..

... för våren (förutom att fixa i huset m.m) är att jag ska leda en manskör i Braås. En kvinna kom för två veckor sen o sa: "Frida, jag har bara en snabb liten fråga; kan du tänka dig att starta en manskör?" Hmm, snabb liten fråga sa du...? Jag lovade att fundera på saken och har nu bestämt mig för att tacka ja, men endast under förutsättning att vi bara repeterar varannan vecka och att vi får med en pianist så jag "bara" behöver leda själva kören och dess instudering av nytt material. Den tilltänkta pianisten verkar tackat ja så nu är det bara att köra igång och leta material! Fick dessutom igår reda på att de redan har ett datum för första uppsjungning, kören vill sjunga på en påskgala på Påskafton! Snacka om amibitiöst att planera framträdande innan ens man vare sig har en kör, ledare eller pianist :)
Det här ska nog gå bra, även om jag känner mig djupt ödmjuk inför uppgiften...

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hej!
Badar du honom i barnängens barnolja med lavendel??? Vet mååånga barn som reagerat på detta, jag själv också! Kramis!

Anonym sa...

Hej Frida!
Du kommer att lyckas JÄTTEBRA med att leda en manskör. Tänk bara på allt tjatter som du slipper med karlarna. Du vet ju hur kvinnor kan vá:):)
LYCKA TILL med ditt nya projekt!!!!!
Kramar från Mamma.