onsdag 25 februari 2009

Vintermys!


Vårt älskade Solskär

Wiggo myste vid elden i mormors knä

Pappa lyckades skvätta ketchup i Nilo's vita päls...

I lördags tog J & M initiativ till en gemensam vinterutflykt till vår ö. Även om solen lyste med sin frånvaro så var det supermysigt, vi grillade korv på isen vid bryggan och drack varm choklad (kan varmt rekommendera att "spetsa" denna med Dooley's, mumma!) Fredrik tog sig fram på längdskidorna, Wiggo i sin pulka och Jenny på sparken medan vi andra glatt plumsade i pudersnön över isen.
Så tack Jenny & Mats, Mamma & Pappa, Monica & Morgan för en mysig lördagförmiddag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig utflykt det var!!!! Bra att Jenny å Mats tog detta initiativ.
Vad som inte framgår av berättelsen vad gäller Fredriks skidåkning är att när han skulle ta sej ut på sjön så tog det helt plötsligt slut på snön. Och detta på ett ställe, där det då blev någon form av utförsåkning i terrängen. Jag trodde Fredrik var en hejare på utförsåkning efter Trysilresan, men ack nej. Nu blev det ett lyckligt slut, så därför tyckte jag att att jag ville kommentera just det lite x-tra. (förlåt Fredrik)Hade jag bara lärt mej hur jag lägger in en bild från digitalkameran, så hade jag kunnat bidraga med en fin sådan där Fredrik precis landat på rumpan. Fråga till dej Fredrik. Kan du efter detta tänka dej att hjälpa mej att få in bilder i datorn??
En fråga till Wiggo åxå. Vad tyckte du EGENTLIGEN om mormors halduk som fick ha runt huvudet?. Jag va ju rädd om dina öron, så jag hoppas att du bortser från det komiska i det hela.
Även din morfar va ju komisk med ketchupen. Jag är dock lite tveksam till om han inte gjorde detta med flit.
Sammantaget så var det några goda å trevliga timmar vid Solskär.Tack alla ni som var med säger Kerstin/mamma/mormor