onsdag 18 februari 2009

Surprise....

Jo'rå så att e... det är så en riktig alla hjärtans dag firas; på Fredriks kontor :)

... var det dags för på Alla Hjärtans Dag. Wiggo skulle vara hos sin mormor o morfar och Fredrik hade bokat bord på Royal Thai i Växjö och därefter var det dags för bio. Klassiskt firande med andra ord, men ack så mysigt...och humoristiskt för innan vi åkte till restaurangen styrde Fredrik bilen mot hans jobb o jag fattade ingenting men han var tvungen att springa in där och fixa lite grejer inför denna veckas Boden-resa. Det är vad jag kallar romance ;)
Därefter forsatte humorn på restaurangen, när vi kom dit visade det sig att man inte kunde välja från den ordinarie menyn utan endast äta buffé, och något vin kunde man minsann heller inte få för de hade blivit av med sina spriträttigheter. Ok tänkte vi o skulle börja plocka av buffén men insåg ganska snart att nästan alla rätter var slut, och personalen sprang som yra höns men ingen verkade ha för avsikt att fylla på karotterna. Till slut frågade jag och några till efter påfyllning och då kom de in med lite mat. Till en början var både Fredrik o jag lite irriterade men sen insåg vi att det är bättre att se humorn i det hela...det som skulle varit en romantisk middag på tu man hand blev att vi trängdes med andra som också fick dricka mineralvatten och skrapa i grytorna :)

Efter middagen var vi på bio och såg "Wallander - Hämnden", jag älskar svenska kriminaldeckare och inte heller denna gång blev jag besviken. Kan varmt rekommenderas!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gissa vilka som blev glada när pappa Fredrik undrade om vi kunde ta hand om deras goding på kvällen. Alldeles rätt, Morfar å Mormor.