måndag 2 februari 2009

Semester o krasch...

Jag i full skidmundering utanför vår stuga.

Var är Wiggo? Jo i sin lilla åkpåse :) Han syns knappt, men han verkade iaf gilla att åka pulka; han somnade varje gång!

... det är vad som hunnits med den senaste tiden. Skidsemestern i norska Trysil var supertrevlig och den ovan nämnda kraschen är inte så farlig som man kan tro. Vi pratar datorkrasch, nästan hela förra veckan (när jag för övrigt var gräsänka då Fredrik var i Boden) så krånglade vår dator o därav blev bloggandet lidande men nu är vi på banan igen!

Åter till semestern; vi var som sagt i Trysil en vecka, totalt var vi åtta vuxna och fyra barn så det var hålligång nästan konstant, men trevligt hade vi! Tyvärr blev det inte särskilt mycket skidåkande för min del, mina pjäxor krånglade redan första dagen och gjorde att jag fick rejält ont på smalbenet och det har fortfarande faktiskt inte gått över helt. Men ett par åk fick jag vid ett par olika tillfällen och det var superkul! Fredrik som istället kunde åka desto mer var också supernöjd! Det enda lite tråkiga med resan var att den inte fick ett så roligt slut för min del, vi skulle åka hem på söndagen och natten till lördagen så hade jag dejt med Ulrik, någon variant av magsjuka drabbade mig och jag låg i karantän i vårt lilla rum för att inte smitta de andra och den 62 mil långa hemfärden i bil var inte särskilt rolig...

När vi väl kommit hem så var det bara för stackars Fredrik att packa om, tidigt måndag morgon for han till Boden och skulle jobba där hela veckan. Wiggo o jag camperade hos mamma o pappa ett par dagar, jag var ju inte i toppform direkt så de hjälpte snällt till med att passa både Wiggo o mig!! Tack mammsen o pappsen för all Er hjälp!

Inga kommentarer: