måndag 15 juni 2009

Melodix


I helgen var som sagt hela huset fullt av "familjemedlemmar" tillresta från olika håll; Stockholm, Göteborg, Halmstad, Jönköping o Växjö. Totalt var vi 9 vuxna och 2 barn, så folk placerades vid sovdags ut på olika håll i huset. Familjen Allthin fick inviga sovrummet på vinden, verkade som det fick klart godkänt!
Dagen började med 5-kamp i skytte i Sävsjö, de olika grenarna var luftgevär, pistol, bågskytte, blåsrör och jaktsimulator. Jag presterade över min egna förväntan och var bäst av alla i grenen pistol, hör o häpna! (Klådde maken i både luftgevär o pistol, moahahaha) Väl hemma i Åseda igen blev det lunch o sen monterades det upp Guitar Hero för glatta livet. Fantastiskt kul men jag har insett att någon trummis kommer jag aldrig bli, galet svårt var det! Kvällen avslutades med grillning och därefter med att se ett inspelat Eurovision Song Contest, dock skippade vi omröstningen. Det är liksom detta moment som egentligen är helgens höjdpunkt, varje år samlas "familjen" och har en tävlingsaktivitet på dagen o sen kollar på tävlingen och dricker traditionsenligt (iaf familjemedlemmarna av det manliga könet) julgrogg till varje bidrag, tro mig, ni vill inte veta vad denna "ädla" dryck består av...hualigen!
Söndagen blev lugn med promenad o fika i trädgården innan de olika familjemedlemmarna begav sig hemåt. En bra familjefest är avverkad och det planeras redan för nästa där kräftor nog kommer vara ett av inslagen... :)

Inga kommentarer: